Frakt och returer

Frakt

Hur lång är leveranstiden?
Vår leveranstid är mellan 1-4 dagar. Beställningar som görs före kl. 17.00 med undantag för röda dagar skickas från vårt lager nästkommande dag. Leveranstiden kan komma att variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka Prondy inte råder över som t.ex. förseningar hos våra leverantörer.
Vad kostar frakten / Har ni fri frakt?
Vi har en fraktavgift på 79k och fraktfritt på alla ordrar över 800kr!

Var / hur hämtar jag ut varorna?
När ditt paket har lämnat vår tomteverkstad kommer du få en leveransbekräftelse till din e-post. I den finner du kollinummer som du enkelt kan spåra. När paktetet har scannats in hos ditt närmsta postombud, skickas en sms-avisering till din telefon om hur och var du kan hämta ditt paket.
Kan någon annan hämta ut mitt paket?
Ja, men då måste den som hämtar kunna visa upp bådas legitimation.
Har du inte fått alla varor?
Ibland dricker tomtenissarna lite för mycket glögg så därför kan lagersaldot på hemsidan vara fel. Vi restnoterar inga produkter och varan kommer därför inte att sändas i efterhand. Du kommer enbart att debiteras för de varor som vi faktiskt skickar. Om du trots allt debiterats för en vara som du inte fått ber vi dig att kontakta vår kundservice på info@fulajultrojor.se .

Returer

Hur många dagar har jag på mig att returnera?
Från den dagen du mottagit din order har du 14 dagar på dig att returnera din vara ifall du skulle ångra dig. För att vi ska acceptera din retur kräver vi att varan inte är använd, att etiketter finns kvar, att förpackningen är hel och att produkten är i samma skick som när du fick varan. Maila sedan retur@fulajultrojor.se och berätta vad du vill returnera så skickar vi en utskriftbar returfraktsedel som du sedan fäster på paketet.

 

Vid returer och byten tar vi ut en fraktavgift på 79kr för att täcka våra kostnader.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 kr. Detta är för att täcka våra kostnader som frakt, administration och hantering.

Om du ångrat dig när paketet redan har skickats måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera paketetet. Om paketet inte hämtas ut blir det nämligen automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Vem står för returen?
I de allra flesta fallen står kunden för returavgiften om det nu inte skulle vara så att en av våra tomtenissar tabbat sig. Då hjälper vi självklart till! Glöm inte att maila retur@fulajultrojor.se när du har några frågor gällande din retur.

 

Även om du bara returnerar en del av beställningen tar vi i regel ut en returavgift på 79kr.