Frågor & svar

Här kommer några av våra vanligaste frågor och svar. Om ni mot förmodan inte skulle få svar på frågan är ni välkomna att ta kontakt med oss genom att mejla info@fulajultrojor.se

 

Produktfrågor

LED-lamporna fungerar inte på tröjan

För att LED-lamporna ska fungera behövs 2st. cr2032 batterier. Var noga med att + och – sidan av batteriet sitter rätt. Den blanka + sidan ska vara uppåt på innersidan och den yttersta ska ha den räfflade – sidan uppåt. Se gärna bilden för förtydligande:

Svart batterihållare som visar placeringen av två cr2032 batterier för att LED-lamporna ska fungera i våra tröjor.

Hur tvättar jag tröjorna?

Följ tvättetiketten som står i tröjan.

För våra tröjor utan LED-lampor och utan elektronik rekommenderar vi handtvätt i 30 grader och hängtorkning.

För våra tröjor med LED-lampor och elektronik rekommenderar vi torrtvätt då vi inte kan lova att elektroniken håller under maskintvätt. Försök gärna punktbehandla fläckar som uppstår eller ta tröjan till en kemtvätt. Vi har genomfört flera tester och om man tar ut batterierna innan maskintvätt och hängtorkar kan lamporna ändå fungera. Detta sker dock på egen risk och garantin gäller inte.

Vilken storlek ska jag välja?
Våra tröjor är maskinstickade efter europeiska mått. Kolla gärna in vår storleksguide.

Frakt

Hur lång är leveranstiden?
Vår leveranstid är mellan 1-4 dagar. Beställningar som görs före kl. 17.00 med undantag för röda dagar skickas från vårt lager nästkommande dag. Leveranstiden kan komma att variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka Prondy inte råder över som t.ex. förseningar hos våra leverantörer.
Vad kostar frakten / Har ni fri frakt?
Vi har en fraktavgift på 69kr, Fraktfritt på alla ordrar över 800kr!
Var / hur hämtar jag ut varorna?
När ditt paket har lämnat vår tomteverkstad kommer du få en leveransbekräftelse till din e-post. I den finner du kollinummer som du enkelt kan spåra. När paketet har skannats in hos ditt närmsta postombud, skickas en sms-avisering till din telefon om hur och var du kan hämta ditt paket.
Kan någon annan hämta ut mitt paket?
Ja, men då måste den som hämtar kunna visa upp bådas legitimation.
Har du inte fått alla varor?
Ibland dricker tomtenissarna lite för mycket glögg så därför kan lagersaldot på hemsidan vara fel. Vi restnoterar inga produkter och varan kommer därför inte att sändas i efterhand. Du kommer enbart att debiteras för de varor som vi faktiskt skickar. Om du trots allt debiterats för en vara som du inte fått ber vi dig att kontakta vår kundservice på info@fulajultrojor.se .

Returer

Hur många dagar har jag på mig att returnera?
Från den dagen du mottagit din order har du 14 dagar på dig att returnera din vara ifall du skulle ångra dig. För att vi ska acceptera din retur kräver vi att varan inte är använd, att etiketter finns kvar, att förpackningen är hel och att produkten är i samma skick som när du fick varan. Maila sedan retur@fulajultrojor.se och berätta vad du vill returnera så skickar vi en returfraktsedel som du kan skriva ut och fästa på paketet.

 

Vid returer och byten tar vi ut en fraktavgift på 69kr för att täcka våra kostnader.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 kr. Detta är för att täcka våra kostnader som frakt, administration och hantering.

Om du ångrat dig när paketet redan har skickats måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera paketet. Om paketet inte hämtas ut blir det nämligen automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Vem står för returen?
I de allra flesta fallen står kunden för returavgiften om det nu inte skulle vara så att en av våra tomtenissar tabbat sig. Då hjälper vi självklart till! Glöm inte att maila retur@fulajultrojor.se när du har några frågor gällande din retur.

 

Även om du bara returnerar en del av beställningen tar vi i regel ut en returavgift på 69 kr.